Hoppa till huvudinnehållet

Störningar hos webbtjänsten 1177

Publicerad:
Reporter Peder Kaldal
Peder Kaldal
peder.kaldal@nwt.se
Reporter Amanda Forslund
Amanda Forslund
amanda.forslund@nwt.se
Det här meddelandet möts man av när man försöker använda sig av 1177.
Det här meddelandet möts man av när man försöker använda sig av 1177.

Sedan i torsdags har det varit störningar hos 1177.

Det har drabbat dem som försökt logga in på hemsidan.

På måndagseftermiddagen meddelande Region Värmland att störningen var åtgärdad.

Störningarna ska ha pågått sedan i torsdags.

– Det var då de upptäcktes. Och det är journalen och tidsbokningen som är påverkade, säger Thomas Miliander, enhetschef på Region Värmlands IT-avdelning.

Han säger att felet inte låg hos regionen, utan nationellt hos Inera som hanterar tjänsten 1177.

Störningen åtgärdades strax efter 13.00 och hemsidan fungerar nu som vanligt.

– Allt är åtgärdat och det finns inga kända störningar.

Störning vid inloggning

De som försökte använda sig av 1177, under störningen fick ett felmeddelande. Under tiden som störningen åtgärdades hänvisades användarna till telefonrådgivningen eller till sin vårdcentral.

Artikeltaggar

1177 VårdguidenIneraITRegion VärmlandVård och omsorgVårdcentraler

Så här jobbar Arvika Nyheter med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.