Teknik i Väst står sig bra i konkurrensen när det gäller kundnöjdhet.
I en undersökning med drygt 90 energibolag är man trea i kategorin.
”De är verkligen kompetenta och de har ett bra bemötande.”
”Teknik i Västs personal är kunniga och proffsiga, de kan enkelt svara på ens frågor."
Det är två exempel på kundernas omdömen på Teknik i Väst. I en kundnöjdhetsundersökning är bolaget trea i just denna kategori. Detta i en drygt 90 energibolag stor konkurrens.
– Det är ytterligare ett kvitto på att vårt kundfokus och ständiga vilja till förbättring når ut till kunderna. Det känns mycket bra att våra kunder uppskattar vårt arbete och det stärker oss i att bli ännu bättre för alla invånare i västra Värmland, säger Anders Norrby, vd för Teknik i Väst i ett pressmeddelande.
Kunder inom såväl elhandel som fjärrvärme samt fiber och elnät har blivit uppringda för att lämna sina synpunkter i undersökningen.
I undersökningen framkommer bland annat att kundernas uppfattning stärkts om att Teknik i Väst jobbar för ett hållbart samhälle.
Hemsidan kan dock förbättras, tycker kunderna.
– Vi tar oss an det. Webbplatsen är viktig för många av våra kunder och då behöver den innehålla bra information och vara lätt att använda, säger Anders Norrby.
Nära 700 av teknik i Västs drygt 10 300 kunder har deltagit i undersökningen.