Många läsare har under ett par dagar haft problem med att logga in på NWT medias sajter. Misströsta dock inte – en lösning finns siktad.
Lösningarna är som följer:
- Ominstallera appen
- Rensa webbläsarens cache
Problemet ska dock vara löst utan att vidare åtgärder ska behöva tas. Har man ändå fortsatt problem så ska man prova att ominstallera appen eller rensa webbpläsarens cache.
Så gör du
Man får i mobilen, radera appen och sedan installera den igen från Appstore eller Google play. Efter ominstallationen får man logga in på nytt och efter det ska problemet vara löst.
Om man har problem i webbläsaren så får man gå till webbläsarens inställningar och sedan radera cachen. Alternativt kan man använda privat läge eller använda en annan webbläsare.
Tänk på att sajten inte längre stödjer webbläsaren Explorer. Använd dessa webbläsare i stället.
Har du fortfarande problem kan du läsa mer här om hur du kan få bukt med dem.
Och om allt annat misslyckas så går det alltid att ringa kundtjänst på 054-199750 eller mejla prenumeration@nwt.se.
Så raderar du appen och hämtar den på nytt
Om du har problem med e-tidningsapppen (NWT Media E-tidningar) eller nyhetsappen kan du pröva att radera appen från din enhet och ladda hem den på nytt från App Store eller Google Play.
För att radera en app i iOS: Tryck på och håll ned fingret på app-ikonen. Tryck på Ta bort app. Tryck på Radera app och sedan på Radera för att bekräfta.
För att radera en app i Android: Tryck lätt på app-ikonen tills en verktygsmeny dyker upp. Tryck på ”Avinstallera”.
Du kan också sköta detta via App Store eller Google Play butiken. Sök bara fram appen så hittar du alternativ för att ta radera/avinstallera den.