Bröderna Olsson är "Årets arrangör“

Nöje/Kultur
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Andreas Olsson, Fredrick Berntsson och Mattias Olsson är nöjda efter utmärkelsen Årets arrangör.
Olssons Brygga/Arvika Hamnfest tog hem priset som Årets arrangör på Sweden Live, livebranschens årliga konferens.

Under onsdagen avslutades Sweden Live, livebranschens årliga konferens som i år hölls på Kulturens Hus i Luleå. Det var två dagar med montermässa, föresläsningar, möten och mingel med arrangörer, bokningsbolag och leverantörer.

– Filmbranschen har sin Guldbaggegala, det här är livebranschens motsvarighet, säger en nöjd Fredrick Berntsson under fredagen.

Berntsson är i egenskap av artistbokare en viktig nyckel till Bröderna Olssons framgångar.

Han besökte mässan även för att han är en personerna bakom biljettsystemet och företaget Tickster.

– Ja, jag hade dubbla hattar på mig.

Finalkvällen i Luleå inleddes med prisutdelningen av Liveapan, ett arrangörspris instiftat av Sweden Live i samarbete med intresseorganisationen Svensk Live. Det var alltså Bröderna Olsson som tog hem priset för Årets Arrangör, med motiveringen:

Glädjespridare

“Under de tjugo senaste åren, från 1999 till idag, har Årets arrangör inte bara blivit västra Värmlands största glädjespridare, utan även byggt en nöjeskoncern med en palett av ett tiotal namn och varumärken – med sin hamnfest och sin brygga i spetsen. För sitt idoga arbete och sin långsiktiga satsning för svensk livemusik och underhållning, och för etablering och utveckling av Arvika hamnfest och Olssons Brygga, utnämner Sweden Live 2019 ”Årets arrangör” i Sverige – Olssons Brygga AB i Arvika.

– Att få detta erkännande från musikbranschen känns oerhört stort. Ett klart bevis att vi jobbar i rätt riktning och får sätta Arvika på kartan som en fantastisk livemusikstad, säger Andreas Olsson i ett pressmeddelande.

Förutom i klassen Årets Arrangör korades vinnare i kategorierna Årets venue, Årets arrangemang, Årets nyskapare, Hederspriset, samt Svensk Lives pris för Årets insats.

Sweden Live arrangeras av Blixten & Co, Headstomp, Jubel, Lifeline, Live Nation, Luger, MTA, United Stage, 2Entertain och Svensk Live.

Så här jobbar AN med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.